Autetaan iPad pois vankilasta

Päästin auttaa iPadin pois vankilasta lähinnä sen takia, koska 3G verkossa laitteen oma Youtube appsi ei toista videoita HD-laadulla. Toisena syynä oli oikeastaan se, että haluaisin nauhoittaa laitteen näyttöä ilman WiFi verkkoa.

Onneksi homma on tänä päivänä suhteellisen helppoa. iTunes auki ja backuppi Macille talteen. Napin painallus Absinthella ja homma on oikeastaan siinä. Loppu ilta meneekin siinä, että säädän tuota vekotinta ja testailen sitä. Lähinnä teen tuttavuutta Cydiaan ja katson toimiiko kaikki niin kuin pitääkin.

Vinkkejä saa muuten laittaa kommentteihin!

Julkaissut Marko Kaartinen

Nörtti Kuopiosta. Puuhastelee verkkosivujen kanssa työkseen ja vapaa-ajallaan.

Ota osaa keskusteluun

10 kommenttia

  1. Jotain häikkää tähtiarvostelun kanssa kun numerot 1-5 tulevat näkyviin nettiselaimen ruudulla vasempaan laitaan. Käytössä on Firefox.

  2. Luulin jailbreikkaamisen olevan vaikeampaa :D En omia laitteita kyllä viitsi/voi breikata koska ne toimii samalla devauslaitteina :( Toisaalta en myöskään itse koe tarvitsevani jailbreikkiä mihinkään.

  3. Olisiko sulla osaamista ja intoa tehdä jos olettaa että sen saisi julki? :)

    1. Kieli pitäs opetella :D En oo sitäkää saanu aikaa viel. Pitäs tutkailla tuota kieltä, senhän pystyy tekee ilmatteeksiki ku itellä on mäkki ja xcode kuitenkin :)
      Pitäs saada joku hjuva idea siitä touhustakin, lähinnä mitä koodais. PHP api + iOS vois olla aika kova kombo sillä php+mysql on sitä mun osaamisalaa :)

      1. Ei muuta kuin Unity 3D moottoria opettelemaan :D Sillä onnistuu niin pelien kuin softienkin teko ja kieli on todella simppeliä! Itse lähdin 1-2 vuotta sitten PHP:n ja webbikehityksen pohjalta opettelemaan kys. moottoria ja opin todella nopeasti. Ja unityllä on laajat mahdollisuudet: PS3, XBOX360, Wii, iOS, Android, PC, Mac, Linux (linux myöhemmin tänä vuonna), Flash, Chrome yms :D

        Menipä kunnon mainostukseksi taas! Joka tapauksessa itse olen nyt rakennellut Unity 3D:n ja PHP / MySQL välille siltaa ja se alkaa jopa toimia. Pyörii myös iOS laitteilla hyvin.

      2. Kattelin tota Unityä. Miten pitkälle tolla ilmasella pääsee? Toi maksullinen kun on aika *köh* hintava.

        Itse ajattelin lähinnä jotain hyötyappsia lähteä tekemään jos jotain. Noitakin on tosin jo tuhat ja yksi.

  4. Ilmasella pääsee tosi pitkälle (paitsi iOS kehityksessä ei saa tehtyä mitään). Mulla on työkäytössä kyllä toi Pro mutta appikehityksessä ei todellakaan tarvitse sitä. Pro:n edut liittyvät lähinnä pelin graafisiin ominaisuuksiin ja maksullisessa versiossa voi käyttää plugareita.

    Laitappa mulle mailia tulemaan, vois sen välityksellä jutustella enemmän! :)

    1. Katoinkin et iOS kehitykseen pitää olla tukkukaupalla tuohta :D
      Itse kun en kauhea pelikehittäjä ole vaikka kivaahan sekin olisi niin voi olla, että lähden ihan xcoden kanssa liikkeelle ja sen iOS simulla – pääsen aika pitkälle siinä ja sit kun alkaa kutkuttaa sen julkasu niin pitää kattoo onko siinä mahkuja ihan bisnekseksi asti (köh firman piikkiin ios dev lisenssi köh).

      Laittelen sulle Tommi huomenna mailia, ajattelin lähteä tästä koneelta lueskelemaan joko kirjaa tai iPadia. Jos sulla on ajatuksia niin toki voit laittaa markokaartinen@gmail.com boxii viestiä.

Kommentoi

Kommentoi