Tervetuloa Internetin nurkkaukseen joka on minun ylläpitämä ja sisältö on minun tuottamaa. Täältä tulet löytämään melkein mitä vain pelaamiseen, Internettiin, tekniikkaan, elokuviin ja sarjoihin liittyvää. Sekä mitä nyt mieleen juolahtaa.
NodeBB tekemä activitypub himmeli kyllä kiinnostaa ihan kiitettävästi tesmata jossain projussa....
Tutkin (lue Googlasin) päivällä hieman suomalaisia foorumeita. Paljon löytyi Xenforo pohjaisia, sit SMF pitää jostain syystä pintaansa joissain ja taitaa vanha kunnon phpbb olla jollain tapaa geimeissä. Vbulletinta löytyy toki myös. Harvassa on sitten Discourse pohjaiset foorumit ja nodebb en äkkiseltään löytänyt.
Tämä siis pikaisen, tooosi pikaisen tutkailun ihmettelyn jälkeen.
Tulkaahan pöhisemään Kreikasta ja matkustamisesta.
Jos ei halua tunnuksia niin uusia viestejä saa omaan feediin activitypubin avulla! https://kreikassa.net/ap/about
🏠 Eilisen talopäivitys - 22.06.2026
⚡ Sähkönkulutus: 14.37 kWh
💸 Sähkön hinta: 1.95 €
🍽️ Eilen pestiin astioita ja siihen meni sähköä yhteensä 0.8 kWh.
🔥 Eilen saunottiin! Tänä vuonna on saunottu jo 57 kertaa.
Tämä on automaattinen viesti suoraan Home Assistantista. Tätä viestiä säädetään vielä!
Pitäis näköjää päivitellä Pixl.fi instanssin linkkisivuakin vähän. Lisäillä ainakin mobiiliappiksen git repo ja ehkä muuta infoa https://linkit.pixl.fi/
Tosta mun aiemmasta pelipiiri ajatuksesta olen hieman pohjia tehnyt. Kokeillaan mitä tulee vai tuleeko mitään :D Puuhastelu jatkuu illalla ja huomenissa.
Ajattelin päätouhua pyöritellä tuon Discoursen avulla sillä siinä saa helpoiten pidettyä jotenkin homman hanskassa. Ajatus, että Pelipiiri ryhmäläiset voi kirjoitella Pelipiiri alueelle.
Sitä en tiedä miten toimii toi federoinnin osalta jos on rajoitettu vastailu "normi" usereilta mutta se selviää! Ihan mielenkiinnosta jo testailen tuotakin ominaisuutta eli @pelipiiri tunnusta voi seurata mutta onkin sitten mysteeri miten vastaukset sen viesteihin. Ainakin ne pitäisi tulla näkyviin jos on kiinnostusta seurata tota touhua.
Katsotaan…