MarkoKaartinen.net

Tervetuloa Internetin nurkkaukseen joka on minun ylläpitämä ja sisältö on minun tuottamaa. Täältä tulet löytämään melkein mitä vain pelaamiseen, Internettiin, tekniikkaan, elokuviin ja sarjoihin liittyvää. Sekä mitä nyt mieleen juolahtaa.

Blogissa

Miten käytän tekoälyä

perjantaina 27.3.2026 klo 12:25
Kerron hieman tässä jutussa miten käytän tekoälyä tällä hetkellä. Käyn läpi hieman miten käytän sitä omissa projekteissa (kuten tässä blogissa) ja muuallakin.

Mastodon palvelimen viestin merkkimäärän nostaminen

maanantaina 16.2.2026 klo 14:00
Tämä on enemmän itselle muistiin ja muille ehkä avuksi. Nimittäin miten saat nostettua Mastodon palvelimen viestin merkkimäärää. Bonuksena kyselyn vaihtoehtojen määrän nosto myös.

Puhutaan hieman pörssisähköstä

sunnuntaina 8.2.2026 klo 10:20
Viime aikoina on taas ollut puhetta pörssisähkön hinnasta ja tämähän on useamman kerran vuodessa toistuva keskustelunaihe, kun pörssisähkön hinta on korkealla. Annan omat "kaksi senttiä" tästä aiheesta.

Eka kosketus CachyOS Linuxiin pelikoneessa

torstaina 15.1.2026 klo 19:59
Ensimmäiset pari päivää takana CachyOS Linuxin kanssa ja hommat on saatu ns. alulle. Kuten aiemmin sanoin, niin Windowsin rinnalle asennellaan CachyOS ja näin tapahtui tässä tiistaina iltapuhteiksi. Katsotaan hieman mihin asti on päästy parina iltana ja mitä on tullut vastaan tähän mennessä.

Mastodonissa

Pitäis näköjää päivitellä Pixl.fi instanssin linkkisivuakin vähän. Lisäillä ainakin mobiiliappiksen git repo ja ehkä muuta infoa linkit.pixl.fi/

0
0
0

Tosta mun aiemmasta pelipiiri ajatuksesta olen hieman pohjia tehnyt. Kokeillaan mitä tulee vai tuleeko mitään :D Puuhastelu jatkuu illalla ja huomenissa.

Ajattelin päätouhua pyöritellä tuon Discoursen avulla sillä siinä saa helpoiten pidettyä jotenkin homman hanskassa. Ajatus, että Pelipiiri ryhmäläiset voi kirjoitella Pelipiiri alueelle.

Sitä en tiedä miten toimii toi federoinnin osalta jos on rajoitettu vastailu "normi" usereilta mutta se selviää! Ihan mielenkiinnosta jo testailen tuotakin ominaisuutta eli @pelipiiri tunnusta voi seurata mutta onkin sitten mysteeri miten vastaukset sen viesteihin. Ainakin ne pitäisi tulla näkyviin jos on kiinnostusta seurata tota touhua.

Katsotaan…

0
0
0

Niin.. mulla alkoi loma tai ainakin kovasti koitan tämän viikkoa olla lomalla. Seuraavan kerran sitten pari viikkoa Kreikassa elokuussa.

0
0
0

🏠 Eilisen talopäivitys - 21.06.2026

⚡ Sähkönkulutus: 14.86 kWh
💸 Sähkön hinta: 2.01 €

🍽️ Eilen pestiin astioita ja siihen meni sähköä yhteensä 1.35 kWh.

🔥 Eilen ei saunottu. Tänä vuonna on saunottu jo 56 kertaa.

Tämä on automaattinen viesti suoraan Home Assistantista. Tätä viestiä säädetään vielä!

0
0
0

🏠 Eilisen talopäivitys - 20.06.2026

⚡ Sähkönkulutus: 11.47 kWh
💸 Sähkön hinta: 1.55 €

🔥 Eilen ei saunottu. Tänä vuonna on saunottu jo 56 kertaa.

Tämä on automaattinen viesti suoraan Home Assistantista. Tätä viestiä säädetään vielä!

0
0
0

🏠 Eilisen talopäivitys - 19.06.2026

⚡ Sähkönkulutus: 11.72 kWh
💸 Sähkön hinta: 1.59 €

🍽️ Eilen pestiin astioita ja siihen meni sähköä yhteensä 1.3 kWh.

🔥 Eilen saunottiin! Tänä vuonna on saunottu jo 56 kertaa.

Tämä on automaattinen viesti suoraan Home Assistantista. Tätä viestiä säädetään vielä!

0
0
0

Resepteistä

Tsatsiki

Tsatsiki

18.2.2026
Tsatsiki on perinteinen Kreikkalainen kastike, joka kuuluu omiin suosikkeihini. Se sopii mainiosti kanan, lihan ja kasvisten kanssa eli aika yleiskäyttöinen kastike. Tämä ohje on, kuin suoraan Kreikassa.
Mastodon
Pixelfed
GitHub
RSS
3
1
4
8
6